De Bibelske figurer

2 gange har Drejø Menighedsråd arrangeret kurser i at lave Bibelske Figurer til Krybbespil i Kirkerne på Drejø og Skarø. I november 2006 blev kurset holdt i forsamlingshuset på Skarø, hvor der blev lavet et sæt figurer. I længden blev det dog for besværligt, at skulle fragte dem frem og tilbage mellem kirkerne, samt nå at opstille inden gudstjenesten. Det blev derfor bestemt, at lave endnu et sæt. I december 2013 blev kurset holdt i Drejø Forsamlingshus. Eva fra Sverige kom endnu engang til Drejø for at undervise, og efter en lang, inspirerende weekend blev vi (næsten) færdige. De sidste figurer gjorde vi færdige derhjemme. Nu har hver kirke sine egne Bibelske figurer, som kan ses i begge kirker op til Jul - dog kommer den lille Jesus først med Juleaften.